Als Leraarsopleider op de HvA kreeg ik bij een reflectie drie 10'en (31 studenten) voor de algehele Dramalessenreeks
MIJN HISTORIE OP HOGESCHOLEN & UNIVERSITEITEN ALS LERAAROPLEIDER
Vrij communiceren en leren in 2023
Er is een hoop ontwikkeld in de laatste jaren bij mij en in de wereld. Vroeger was ik hoofddocent en coördinator van de Dramalessen aan de leraarsopleidingen van de Faculteit Onderwijs & Opvoeding op de Hogeschool van Amsterdam. Dat kan ik niet meer doen door hoe het bedrijf met zijn mensen en de waarheid om gaat, namelijk dramatisch om in vaktermen te blijven. Ook de samenleving heeft niets meer aan scholen zoals ze zijn. Ik sta nu vol voor staatsvrij thuisonderwijs.
Hieronder meer historie in correspondentie met de HvA, de inhoud van de door mij ontwikkelde lessenserie en enkele reflecties op mijn lessen van studenten.
Historie als leraar opleider HvA en UpVA
Ik was hoofd-docent en coördinator van het vak Drama aan de leraarsopleidingen van de Faculteit Onderwijs & Opvoeding op de Hogeschool van Amsterdam tot het begin van de plandemie. Ik werd ontslagen omdat ik weigerde mijn lessen in Lichaamstaal en Gedrag online te ontwikkelen en geven. Hoe kon ik dit lerarenvak online geven?
Toch werd ik verzocht online les te geven. Dat weigerde ik want ik vond dat je lessen in lichaamstaal en gedrag enkel fysiek kon geven. In een gesprek met mijn leidinggevende zei Alessandra dat als ik 10% van de leeropbrengst zou halen, dat dit ook voldoende zou zijn. Nou sorry Alessandra, mijn wiskunde is niet fantastisch, maar 10% van een 10 is nog steeds een 1. Ik haalde dan wel 10'en, maar ik wilde geen 1 van studenten voor mijn lessen. Ik wilde gewoon les blijven geven zoals ik dat deed! En ook blijven coördineren. Helaas was dit niet mogelijk. Er werd mij de kans geboden om online les te geven of het vak zou opgeheven worden. Om het vak Drama te redden heb ik de coördinatie van de lessenserie aan een collega overgedragen.
Nu geef ik deze lessenserie los van de Universiteiten op mijn eigen wijze. Hierdoor kan ik nog beter doceren op de inhoud, omdat de schoolinhoud wat mij betreft toch vaak niet accuraat is. Hierdoor komt in mijn lessen wie we zijn als mens nog meer centraal te staan. In de afgelopen jaren heeft de antroposofie mij ook geholpen in mijn ontwikkeling en kijk op hier en nu. Daarnaast ben ik een diep rabbit hole in gedoken om er achter te komen wat nu echt waar is. Wie zijn we? Waar leven we? Wanneer leven we?
Daardoor heb ik mij in de afgelopen jaren vaak flink achter de oren moeten krabben om eerdere overtuigingen. Ik ben vaak van inzicht veranderd.
In de dramalessen op de HvA stond het objectief observeren zonder oordeel centraal. Mijn idee is dat studenten mijn lessen zo waardeerden omdat ik probeerde dat oordeel vaak mogelijk weg te laten zodat de kern van de observatie bespreekbaar werd. Dat vind ik nog steeds de kracht van deze lessenreeks, dat het je leert in woorden te brengen wat je werkelijk ziet.
Ook heeft het mij geholpen in de huidige tijd van verwarring met vele onwaarheden. Deze onwaarheden kan ik vaak objectief observeren, ze zien voor wat ze zijn, leugens.
De HvA is met zijn wereldagenda en de geidoctrineerde leraren een toppunt van deze leugen, samen met de politieke en wetenschappelijke machten. Ze verdraaiien de waarheid constant ten behoeve van de satanische wereldagenda die er achter zit, en als je dat benoemd dan moet je weg.
Ik ben weggegaan, en zal toch ook terug blijven komen, want mij krijgen ze niet meer klein.