Leerkracht-vaardigheden docent

Gepubliceerd op 11 februari 2024 om 19:36

Historie als leraar opleider HvA en UpVA
Ik was tot 2020 hoofd-docent en coördinator van het vak Drama aan de leraarsopleidingen van de Faculteit Onderwijs & Opvoeding op de Hogeschool van Amsterdam tot het begin van de plandemie. Ik werd ontslagen omdat ik weigerde mijn lessen in 'Lichaamstaal' en 'Gedrag' online te ontwikkelen en geven. Hoe kon ik dit lerarenvak online geven? Toch werd ik verzocht online les te geven. Dat weigerde ik want ik vond dat je lessen in lichaamstaal en gedrag enkel fysiek kon geven. In een gesprek met mijn leidinggevende zei Alessandra dat als ik 10% van de leeropbrengst zou halen, dat dit ook voldoende zou zijn. Nou sorry Alessandra, mijn wiskunde is niet fantastisch, maar 10% van een 10 is nog steeds een 1. Ik haalde dan wel 10'en bij reflecties met studenten, maar ik wilde geen 1 van studenten voor mijn lessen. Ik wilde gewoon les blijven geven zoals ik dat deed! En ook blijven coördineren. Helaas was dit niet mogelijk. Er werd mij de kans geboden om online les te geven of het vak zou opgeheven worden. Om het vak Drama te redden heb ik de coördinatie van de lessenserie aan een collega overgedragen. 

Vrij communiceren en leren in 2024
Er is een hoop ontwikkeld in de laatste jaren bij mij en in de wereld. Vroeger was ik hoofddocent en coördinator van de Dramalessen aan de leraarsopleidingen van de Faculteit Onderwijs & Opvoeding op de Hogeschool van Amsterdam. Dat kon ik niet meer doen door hoe het bedrijf met zijn mensen en de waarheid om gaat, namelijk dramatisch om in vaktermen te blijven. Ook de samenleving heeft niets meer aan scholen zoals ze zijn. Ik sta nu vol voor staatsvrij thuisonderwijs. Toch werk ik nog een beetje binnen het systeem als locatie verantwoordelijk pedagogisch medewerker bij buiten-BSO Vrijland en als zzp'er voor Qrabbl. 

Eigenwijze lessen
Nu geef ik deze lessenserie los van de Universiteiten op mijn eigen wijze. Hierdoor kan ik nog beter doceren op de inhoud, omdat de schoolinhoud wat mij betreft toch vaak niet accuraat is. Hierdoor komt in mijn lessen wie we zijn als mens nog meer centraal te staan. In de afgelopen jaren heeft de antroposofie mij ook geholpen in mijn ontwikkeling en kijk op het hier en nu. Daarnaast ben ik een diep rabbit hole in gedoken om er achter te komen wat nu echt waar is. Wie zijn we? Waar leven we? Wanneer leven we? Daardoor heb ik mij in de afgelopen jaren vaak flink achter de oren moeten krabben om eerdere overtuigingen. Ik ben vaak van inzicht veranderd.

Objectieve observatie als basis
In de dramalessen op de HvA stond het objectief observeren zonder oordeel centraal. Mijn idee is dat studenten mijn lessen zo waardeerden omdat ik probeerde dat oordeel zo lang mogelijk uit te stellen zodat de kern van de observatie bespreekbaar werd. Dat vind ik nog steeds de kracht van deze lessenreeks, dat het je via handelen leert om in woorden te brengen wat je werkelijk ziet. Die basis heeft mij geholpen in de huidige tijd van verwarring met vele onwaarheden. Deze onwaarheden kan ik hopelijk objectief observeren, ze zien voor wat ze zijn, vaak leugens. De HvA is met zijn wereldagenda en de geïndoctrineerde leraren een toppunt van deze leugen, samen met de politieke en wetenschappelijke machten. Ze verdraaien de waarheid constant ten behoeve van de satanische wereldagenda die er achter zit, en als je dat benoemt dan moet je weg. 

Blijven opstaan
Ik ben weggegaan, en zal ook terug blijven komen, want mij krijgen ze niet meer klein.
Volg me in Daans Berichten Kanaal.
Volg mijn Theater Anderwijs kanaal.
Volg Stichting Wereldartiesten.


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.